tisdag 14 januari 2014

Som Sandra Slingrare


Å herre min gud. Göra crunches i luften utan att nudda golvet är verkligen inte min starka sida. Där fick jag bekräftat att jag behöver lägga ner mer tid på att träna upp magen ytterligare. 
Men utöver det så är Pole Fitness helt klart värt att prova på. Känner mig såld på träningsformen. Efter gårdagens sena pass med Sandra så kan jag nu så där förföriskt ta mig upp på stången och sedan slingra mig ner mot golvet med enbart en hand. Det trodde jag aldrig! Jag trodde mer på att när jag skulle släppa handen som är stödet för att hålla sig uppe så skulle hela jag ramla ihop med en duns i golvet. Men där så hängde jag slingrades runt stången och snurrade mig hela vägen ner. 

Känner ett stort tack till Johan som hjälpt mig och pushat mig med styrketräningen förra året, det har lönat sig! Tack vare att jag lyckades gå ner över 10 kilo förra året så kan jag unna mig det här. Även fast det är mina svärföräldrar som gett mig det här lektionerna så har Pole Fitness varit den belöning jag haft med mig att unna mig efter att ha presterat så grymt på vågen. Det känns riktigt grymt att egoboosta sig själv med det.

Nästa vecka ska jag få lära mig klättra på stången och göra steg uppe där i luften. Spännande...

2 kommentarer:

  1. Tack för en bra blogg, följt den länge. Vad duktig du är med träningen!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande det låter med en ny träningsform! Kör hårt och njut :) Kram!

    SvaraRadera