tisdag 14 januari 2014

Mlohkcots blir ju Stockholm!


Vilken prins man har i sitt liv. När jag skulle boka hemresa så skulle det bli väntetid i Stockholm i många timmar för min del. Ingen fara tänkte jag, då kan jag ta en sväng på stan och får tid att njuta av livet. Då kommer Johan med det fina förslaget att vi kan ta en heldag där tillsammans istället. Sagt och gjort så bokade vi tur och retur från Stockholm till Norrland åt herr Nyman och en enkel från Norrland till Stockholm och sen en enkel från Stockholm och hem till unga fröken Persson. 

I storstan bjöd jag på lunch/middag på restaurang. Senare hittade vi en liten Frozen Yogurt Factory där Johan stod för dessert. Helt fantastisk uppfinning det där med Frozen Yogurt förresten, man får leka biträde själv och göra sin egen -jättekul men farligt då det i stundens lek finns tendens till att överskrida det som klassas som "rimlig mängd". Vi provade smakerna ananas, smultron och choklad med geléhallon och strössel som topping. Verkligen supergott även om jag förväntat mig mer smak på chokladen. 

Jag är så förtjust i Stockholms stad. Den är så fin med all dess historia, gamla fasader, stora kyrkor, museum, uteställen, shoppingstråk, alla fikaställen, goda restauranger, teatrar och mycket mer. Jag njuter varje gång jag är där!

Johan och jag hade en fantastisk dag i blåsigt snöväder. Hand i hand gick vi längst de snöblöta gatorna och njöt likt utländska turister. Precis som livet ska vara emellan åt.

1 kommentar: