torsdag 2 januari 2014

Hundraåringen

Ikväll tar jag med mig Linnis och svärmor på den lokala biografen för att se Felix Herngrens "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", och jag har stora förväntningar. Johan fick boken för några år sen i 23 års present men boken har förblivit oläst av oss båda och till slut så skänktes den bort. Jag har förstått att boken är värd att läsa så här i efterhand så filmen kanske får mig att ändra åsikt till att läsa boken. Generellt tycker jag att man blir så besviken om man läser en bok som sedan filmdramitiseras då så mycket skalas bort. Dock så har filmen fått blandad kritik hitills och vad jag förstått så är det en film som man antingen hatar eller älskar. Jag tror att jag faller inom ramen för det sistnämnda då jag gillar Herr Herngrens regi men det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar