lördag 10 augusti 2013

Hallå familjen?

Just nu befinner jag mig på Furuvik bland djuren och nöjesfältet.
Men jag har planerat ett tidsinställt inlägg till Er. Jag uppdaterar Er mer om resan när jag kommer hem. 

Haha. Linnis älskar Sune, ni vet den blonda lilla pojken i familjen Andersson? Hon kan så många citat och uttryck från dessa filmer att det inte är klokt! Jag är inte sen med att haka på. Jag tycker nämligen också om Sunes alla filmer. Sist Linnis och jag träffades så drog hon citatet från när familjen Andersson är på julhandlar i köpcentret och alla kommer bort från varandra. Sune och Håkan står och äter våfflor i Musse Pigg och Kalle Anka masker, Anna hänger med en moppekille, mamma Karin är på sitt håll och Rudolf får panik. Haha, scenen när Rudolf ropar ut i högtalaren efter hans familj är så klokren! Frustrationen hos honom byggs upp när den snälla kvinnan försöker hjälpa honom men säger bara fel, det blir Hakan istället för Håkan och till sist tar han mikrofonen och säger med hög och irriterad röst "hallå familjen, jag sa ju att vi skulle hålla ihop...". 

Torr humor kanske men den passar då mig. Rudolfs uttalande fick mig att tänka på min egen familj och hur mycket de betyder för mig. Det är inte mycket jag har kunnat umgåtts med min sida av familjen i sommar, men desto mer med Johans. Jag älskar verkligen våra familjer och tycker så himla bra om dem. Här nere bjuder jag på några bilder.







Alltid lika läskigt att dela med sig av privata bilder på sina nära men dessa är inte som vanliga, som ni ser men det ligger fina minnen bakom dem. Hoppas att Ni kan uppföra Er bland kommentarerna.

Nu snurrar vi vidare på Furuvik!
Ha en underbar dag.

Här hittar Ni avsnittet i Varuhuset med familjen Andersson (tiden för Rudolf i mikrofonen är  05:36):

2 kommentarer:

  1. Vilket otroligt fint inlägg. Vad fin syster/familjemedlem du verkar vara.

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg. Skulle vara kul med "riktiga bilder".

    SvaraRadera