fredag 9 augusti 2013

Dags för barn?


Det började på bilbingon och nu har det totalt spårart ur. Alla småblåsor har blivit en ända stor och huserar på halva min nederläpp och ner en bit innanför läppen, plus att jag har på sidan av högersidans nederläpp. Bilden är inte den bästa men jag har fått munsåret from hell! Det är typiskt mig att få munsår, enda sedan jag var liten så har jag haft munsår väldigt ofta och det blir alltid enorma munsår och många. Det slår liksom aldrig fel. Johan har samma problem även om jag är snäppet värre, så om vi får barn i framtiden så kommer de garanterat att föddas med enorma munsår. Stackars barn.

Attbropå barn så la min sambo upp denna bild på sin facebook igårkväll med texten:


"Bulkningen har gått överstyr.. Snart dags för deffning!". Genast blev jag nedringd, nersmsad, kommentarer kom och meddelandena lika så - vilken hysteri! Är det så det är att gå ut med att man ska ha barn, ja då vet jag inte om jag kommer göra det. En bild säger liksom mer än tusen ord, kan det inte  bara stanna där? Det kommer fram förr eller senare om det är på allvar eller inte, oavsett vem det gäller. 

Nu betyder ju bulkning inom träningens värld att man äter upp sig för att bygga mer muskler, vilket vi gör under sommarmånaderna, och deffningen betyder att man går på diet och har ett lägre kaloriintag för att få bort fett, vilket vi gör under hösten och vintern. Nog för att jag går upp i kilo under sommaren på grund av bulkningen men nu är det så att jag inte riktigt är så stor som bilden ovan. Magen fick sin form för att 1.Vi var på road trip med Martin och Linnis i Dalarna vilket gjorde att jag inte åt någon riktig kost utan snabbmat och 2. Jag åt alldles för mycket mjölk som jag är överkänslig emot vilket skapade "ballongeffekten" även kallat gravidmage. Eftersom att det såg ut som att jag verkligen var med barn så tyckte vi att det var lite roligt där och då varav vi tog en bild. Simply as that! Nu är magen platt igen så ni som reagerade så hårt ni kan vara lugna. :) Jag tror faktiskt inte att vi kommer skaffa barn innan jag är trettio då vi är väldigt fokuserade på att få igång våra karriärer. Men tiden får utvisa!

 

Imorgon ska vi på Furuvik med min underbara svärfamilj och Johans underbara syskonbarn. Det ska bli så roligt! Jag tycker så himla mycket om att ha pratstunder med Elias som är ett oupptäckt geni, liksom tycker om Arvid och hans sköna lockar som går hand i hand med hans blyghet. Underbara ungar, imorgon ska vi klappa kameler, äta matsäck och åka massor av karuseller! Vad ska Ni göra imorgon?

Kramar 

3 kommentarer:

  1. Alltså människor och dess nyfikenhet, det kommer när det kommer för er. Förstår dig verkligen. Hoppas att ni får det bra på Furuvik imorgon. Själv ska jag njuta av min sista semesterdag genom att åka till Stockholm över dagen för shopping. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker magen var rätt söt iallafall...:)

    SvaraRadera
  3. Anna_lena Persson11 augusti 2013 kl. 12:56

    Åh vilken gullig mage <3 Längtar tills den dagen det ligger en riktig bebis däri ;-) Emeli trodde på allvar att du var med barn :-D Och vilka härliga och roliga kort, vi har skrattat så tårarna rann.Puss och kram från oss.. Älskar dej <3

    SvaraRadera