lördag 11 maj 2013

Stort storkok och kap.

Det är fortfarande tomt och tyst här hemma. Johan kommer inte hem förrns imorgon kväll men det går ingen nöd på mig. Mina dagar flyter på som de ska. Igår så fick jag äntligen ordning här hemma då jag storstädande hela lägenheten med att damma, dammsuga och torka golv. Jag byte även gardiner och sängkläder, organiserade papper och skrubbade badrummet. Så nu doftar det ljuvligt här hemma! 

I morse tog jag sovmorgon. Halv tio ringde Johan och väckte mig för att du skulle han iväg och kära sina sista tester på hans deltagare i hans träningsstudie. Det var oerhört skönt med sovmorgon, speciellt eftersom att jag inte la mig förrns halv ett igår natt. Jag kollade på ett romantisk drama som tv3 sände. The Romantics hette den visst. En film som Katie Holmes varit med och producerat och det talade väl för sin sak. Det var två timmars bortkastad tid. Nog för att Katie Holmes ser bra ut och hon kan verkligen agera men någon producent eller regissör, det är hon då inte i min mening.



Tidigare så var jag på loppis och jag fyndade lite till sommargarderoben, så nu har jag både gjort miljön och min plånbok en stor tjänst. Jag fick med mig en randig Lönnebergaskjorta, ett grönt linne i satin och bomull, en randig stickad tröja, en klänning med 60-tals inspirerat mönster samt ett par nya sovtights. Allt detta gick på 70:-, det mina vänner kallar jag för kap! Efter loppisen tog jag mig en sväng förbi ÖB, här bortanför oss och köpte de där dricksglasen som jag spanat på länge. Nio kronor styck skulle det gå på men när jag betalade så gick de in för fem kronor styck. Ännu mer kap!

Nyss har jag gjort storkok. Fullkornspennor och svärmors nyttiga kycklinggryta med broccoli och majs. Den är hur god som helst! 18 matlådor fick jag ihop som jag ska försöka stuva in i frysen om en stund. De ska bara få kallna först.



Nu ska jag ta tag i projektledningen, den har lidit länge nog nu. 
Kram på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar