tisdag 14 maj 2013

Frustration!!

Telefonen var lagad enligt ordern. Skönt tänkte jag och bytte tillbaka till min kära Samsung från min gamla Iphone. Jag tog ur simkortet från Iphonen för att sätta i det i Samsungen, jag startade telefonen och den lägger av. Jag blir galen! Jag har ju åkt in till butiken för att få den fixat och den är fixat enligt dem men ändå så är det samma problem. Suck, jag har fått byta tillbaka till Iphonen och jag vet inte hur jag ska göra med Samsungen. Det är mycket som blir lidande på grund av att jag inte har min telefon. Förvisso världsliga saker men ändå. Jag vill kunna ha min mejl tillgänglig mobilt, jag vill kunna hänga på instagram och tradera och så vidare. Istället är jag fast med telefonboken och meddelandefunktionerna. Jippi, tillbaka till 90-talet. 

Det jobbiga är att jag ändå får stå och betala på telefonen fast den inte fungerar. När jag kontaktade kundtjänsten så sa de att om inte telefonen blivit lagad efter tre olika inlämningar så får man en ny och då är Samsung Galaxy S2 utbytt så istället får man en S3:a. Inte för att vara den som är otacksam men jag vill gärna ha en S2:a. Jag trivs med den och är nöjd med dess funktioner, den är i lagom storlek och har en snygg design. Vidare så sa de att jag ordentligt skulle beskriva problemet för de i butiken som jag gjort för kundtjänsten över telefon. Men hallå, sa jag det är väl klart att jag har gjort det. Jag har beskrivit in i minsta detalj för dem i butiken. Jag erhåller en examen kommunikation så att jag vet hur man ska förmedla olika kommunikativa saker. Tydligen gjorde jag inte mitt bästa för han som tog emot telefonen hade enligt kundtjänsten skrivit i reparationsordern "telefonen stänger av sig och beter sig konstigt". Jaha, kände jag när de berättade det för mig. Var det det han orkade skriva ner av allt det som jag berättade om som är fel med telefonen. Vad skriver han nästa gång om jag lämnar in den? Är det ens någon ide? Och inte hade de någon lånetelefon att erbjuda heller...

För att komma tillbaka till lagningsproceduren så finns det, som skrivet, möjlighet att lämna in den igen men hittar de ingenting så får jag ett kostnadsförslag för att laga telefonen. Och får jag ett kostnadsförslag så innebär det inte att min försäkring, som jag står och betalar för, inte gäller. Den som de sa skulle täcka allt när jag tecknade den. Jag läste igenom pappren ordentligt innan jag skrev på något och ifrågasatte några punkter som försäljaren pratade sig till mitt förtroende och jag skrev på. Dumt så här i efterhand men nu vet jag att en extra försäkring inte är värt att ha. 

Så nu är jag här i ingenmansland och står mellan tre val. Ett är att lämna in telefonen på lagning och  vänta på kostnadsförslaget och hoppas på att den verkligen blir fixad. Två är att köpa ut mitt abonnemang på ett par tusenlappar (jag ska ändå byta operatör från de jag har efter mitt abonnemang går ut), eller tre att fortsätta abonnemanget men att inte använda telefonen så att kostnaderna hamnar på minsta möjliga och under tiden teckna ett nytt abbonemang och använda men att frysa det så att jag inte börjar betala på det förrns om sex månader.
Vad ska man göra? Jag är så less på telefoner. Tacka vet jag när man hade de där kontanttelefonerna och världen var lite mindre mobil.  
Hjälp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar