måndag 27 maj 2013

I´m alive!

Nej jag har inte dött, inte heller har jag slutat med att blogga utan jag har haft en hel del tekniska problem som inte gjort det möjligt för mig att blogga helt enkelt. Det känns ändå bra för att idag när jag äntligen kom in på bloggen så håller statistiken i sig, det värmer i hjärtat att ni hänger med trots inaktivitet på en så där tio dagar. 

Jag står fortfarande utan dator och telefon. En glädjande nyhet är att det tydligen inte var fel på den bärvara datorn som bara dog för oss. Vi lämnade den hos min morbror igår innan vi åkte hem och han kunde konstatera att det bara var att plocka ut batteriet och sätta i det på nytt. Det känns riktigt skönt eftersom att jag och Johan har våra liv på den där datorn. Tur i oturen igen där så provade vi inte att byta batteriet på plats utan vi lämnade den hos min morbror som upptäckte det när vi var halvvägs hem så nu står vi fortfarande utan en dator. Det är inte det mest ultimata när man är i slutet av sin utbildning, men det funkar! Telefonen är det värre med, den fungerar inte alls och jag vet fortfarande inte om jag ska köpa ut mig från abonnemanget eller ha tålamod att använda en defekt telefon. 

Just nu har jag många bollar i luften. Jag betalar räkningar, försöker vinna en guldbiljett, skriver arbete, mejlar, äter mat och allting gör jag med ett leende. Det här med att bli åttabarns mamma lär inte bli något problem för mig, eller? 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar