måndag 6 maj 2013

Det är ingen slump att fågelskrämmor alltid är gubbar...


En tänkare utan dess like, det är vad jag är. En slags tankemissbrukare. Det låter kanske hårt men det är ett faktum då mina tankar jämt snurrar. Jag tänker på framtiden, karriären, familjen, relationer, samhället, debatter och mycket mera! Vissa saker är helt onödiga att lägga energi på men jag gör det ändå. Man kan fråga sig om det är positivt eller negativt men faktum är att man är som man är och det är någonting fint. Det är någon mening med allt som sker och allt som är. 

Ikväll så är jag ensam hemma medans Johan är på jobbet (jag är fortfarande galet stolt att han kan titulera sig som PT). Såklart så har jag tänkt mycket och skrivit en hel del (för att det är så jag få avlastning i mitt tänkande). Ikväll så har tankarna gått åt det mer onödiga hållet då jag har försökt att besvara barnfamiljens stora gåtor. Som familjemedlem i en barnfamilj så vet jag att vardagen kan vara smått kaotiskt och livet innebär ofta att saker går sönder, att det blir lättlagat mat till lunch för att tiden inte räcker till och man blir frustrerad när det plötsligt blir livat bak i sättet i bilen när man nyss haft fridfullt bildisco. Det fick mig att fundera på; varför köper man korv i tiopack och bröd i åttapack? Varför sänker man ljudet i bilstereon när man inte hittar? Varför fastnar inte superlimmet inne i tuben? Eftersom att en i vår familj läspar lite lätt så har det även fått mig att fundera över varför finns bokstaven S i ordet läspa? Jag menar de borde ju ändå vara de som använder det ordet mest. Att som läspare säga "jag läspar" eller "jag är en läspare" så märker man verkligen ut sig att man inte kan uttala bokstaven S korrekt. Märkligt i min mening. Det borde finnas ett annat ord. 

Ikväll så har livets stora (och mest onödiga) frågeställning även sett ut så här; varför finns det inte kattmat som smakar råtta? Om man kväver en smurf, vilken färg får den då? Varför tar det längre tid för vattnet att koka upp om man står bredvid? Hur ska man veta om det är fel i ordboken? Varför finns det lås på byggnader som ska vara öppna dygnet runt? Vem testar hund och kattmaten så att tillverkaren kan skriva "ny och bättre smak" på burkarna?

Har ni några svar som kan hjälpa mig i kvällens grubblande så dela gärna med er. 
Kram på er där ute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar