söndag 2 februari 2014

Rapport om Melodifestivalen

För att delge tankar om gårdagens festival:

1. Jag uppskattar Yohios androgyna läggning men det ursäktar inte hans frisyr och det fakta att han sjöng falskt. En tvångsklippning och sånglektioner är vad jag skulle vilja ge honom, samt uppmaningen: Sluta spela svår! 

2. Mahan Moin hade helt klart det mest genomtänkta performence samt kostym.

3. Linus Svenning inbillar jag mig fick sympatiröster från halva Sverige. Jag är lika allergisk varje gång någon drar upp något tragiskt som hänt som innan de ska upp och tävla, oavsett sammanhang! 

4. Schlager bjöd Elisa på, dock var det hela väldigt mycket Linda Bengtzing i refrängen som man kunde efter att ha hört den en gång.

5. Alvaro Estrella skrek det så mycket Michael Jackson om. Vad trött jag blir på att det ska dansas istället för att sjungas. Anton Ewald, Eric Saade, David Lindgren... Vi kan det här nu. Dessvärre så sjöng mister Estrella så kopiöst falskt att skämskudden åkte fram! 

6. Den som stylade fröken Ellen vill jag skälla ut. En mörk, alldeles för stor klänning och ett försök till Monroesminkning men som ledde till ett misslyckade. Stackars Ellen. Och vart var koreografen? Nog för att det var en lugn låt men numret hade kunnat gjorts bra mycket bättre. Ellen är dock välförtjänt vinsten som tar henne till finalen!

7.  Jag förstår efter gårdagens nummer varför Sylvester Schlegel inte var sångare i The Ark. Punkt.

8.  Fröken Paparizou är en kvinna som har all potential att vinna hela festivalen och hon är en stark representant i den stora finalen sen, dock inte med låten igår. Det är då själva fasiken att en kvinna med så mycket power i sig representerar en låt med så mycket antiklimax. Nej, Helena skulle ha haft Mahan Moins låt.

Till sist vill jag påpeka att jag saknar Gina Dirawi liksom Kristian Luuk. De skulle vara ett perfekt programledar par i min värld. Nog för att El-Refai var nervös men det mesta som kom ut hennes mun fick mig att beklaga SVTs beslut om att ta in henne som programledare men jag är rätt nöjd med Anders Jansson, han duger liksom. Till sist vill jag påpeka att jag verkligen inte förstod vad SVT ville med Clara (med komiska programledare så behövs det någon som är seriös annars blir det platt fall) samt vill jag påpeka att jag saknar Edward af Sillén.

Go'kväll! 

2 kommentarer:

  1. Håller med. Med dina texter borde skriva för någon tidning. Underhållande, förståndigt och bra.

    SvaraRadera
  2. Håller också med men tycker Ellen var fin.

    SvaraRadera