måndag 3 februari 2014

Kaboooom!

Stäng ögonen och håll för dom hårt om du inte tål skryt för nu kommer det...

Om jag ändå visste för någon månad sen hur mitt liv skulle sett ut idag så skulle jag ha slängt iväg spaden och aldrig börjat gräva och klättra ner i den där gropen som jag började göra. Men nu gjorde jag det valet och det står jag för. Jag får en välförtjänt uppförsbacke istället för att få åka rutschkana nedför. Livet blir bättre. Idag tillexempel så ringde en tredje arbetsgivare och ville anställa mig. Från att ha slitit av stora tussar hår från min skalp i ren frustration till att ha fått tacka nej. En arbetsgivare har till och med ringt och tjatat på att de vill ha mig. Japp, jag skryter nu. Högt och ljudligt dessutom. Jag känner mig superwomen. För att få bekräftelse på att man är önskvärd och eftertraktad på arbetsmarknaden efter att ha känt sig totalt värdelöst är jäkligt skönt. Från noll till hundra på en sekund känns det som.

Så här går jag en helt vanlig måndageftermiddag och drar dammvippan efter tavelramarna, bara för att jag kan och för att jag är så uppumpad på lycka och rejält egoboostad. Efter regn kommer sol som jag brukar säga.

2 kommentarer:

  1. Du verkar vara en toppentjej men båda fötterna på jorden. Mogen för din ålder och ett hjärta större än denna jord. Vilken förebild!

    SvaraRadera
  2. Tack för en givande och bra blogg!

    SvaraRadera