tisdag 10 december 2013

Symboliken

Jag vet vad du tänker. Det kommer att finnas tid för det också.
Var med mig, bara var med mig. 

Vill inte falla för dig, men jag gör det.
Hänsynslöst, löjligt kär i dig.
Orsaken är du, konsekvensen ett krossat hjärta.

En stillbild av ögat i en blixt.
Svett droppandes från din panna, mina läppar tätt mot dina. 
Andas fortare. 

Håller mig fast. Vill inte släppa taget.
Kan du låta mig gå?

Händerna i luften som om vi inte bryr oss.
En annan beröring, en annan tid, en annan plats.

Det är bara för oss att ignorera publiken, låt oss dansa.
Falla till golvet, känna våra hjärtat slå, hårt mot varandra.
Sätt dina händer mot mitt hjärta. Rör vid mig. 

Det är bara en sak tårar inte visar i ösregn. 
Bara en söt smärta av att titta på din rygg när du går.
Jag ser dig gå bort, bort från mig. 

Det är en svår sak att fejka ett leende när jag känner att jag faller sönder inuti.
Aldrig var du min och du kommer aldrig att bli min.
Du väljer att fortsätta passera mig. 

Ett naket men ömsesidigt farväl min vän.
Adjö.