lördag 28 december 2013

Jul

Julfirande påverkar tiden här.
Min jul har firats totalt fem gånger tillsammans med familjemedlemmar och respektive, syskonbarn, vänner och vänners barn.

Gillar allt det pådrag som julen bjuder på. Om man kippar efter andan på grund av stressen kring klappar, mat och bjudningar så räcker det med att känna doften av julegröt, äta den där skinkmackan eller få vara sina kära nära så blir man lugn och inser hur mycket det är värt att stressen ibland tar över hand eftersom att den leder till något uppskattat, julemys.

Tomten har lämnat klappar till mig på olika ställen runt om i Hälsingland och jag är så tacksam. Även om jag tycker att det är roligare att få ge än att få så blir jag alltid lika rörd över att folk lagt ner tid på att uppvakta mig.

Det bästa med allt firande var att ha hela vår familj samlad, det händer inte ofta så jag uppskattar och njuter lika mycket varje gång tillfälle ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar