söndag 18 augusti 2013

Hösten

Det är mycket som ska ordnas till hösten. Det är mycket med mig själv men även dessa vardagliga saker. Jag ska planera min nya skolgång, jobb, mat, träningen, bloggen, min konst och alla andra små vardagliga projekt. 

Just nu sitter jag och jobbar med maten. Vi brukar sätta upp frukostalternativ, lunchalternativ, middagsalternativ och mellanmålsalternativ efter säsong. Då vet man vad man har att röra sig med, vad som ska handlas och att man slipper räkna kalorier och liknande varje dag. Vardagen blir så mycket enklare med planerad mat och jag känner mig säker och trygg i att jag äter nyttigt. Det ända man behöver göra är räkna och väga maten samma dag du gör den så att man får i sig rätt mängd samt att väga matlådorna. Johan och jag ska börja med matintervall på två till tre dagar i höst. Alltså att vi tillagar mat för två till tre dagar så att man bara kan värma på. Enkelt och smidigt och jag tror att det blir, som skrivit, mer underlättande i vardagen och ett mindre stressmoment då man ska hinna med både skola och jobb i höst. 

Hur väljer du att äta di mat?


1 kommentar: