onsdag 29 maj 2013

O my!

Jag är ett hopplöst fall. Det har jag nu konstaterat. Den soliga solen, det fina vädret och springet i mina ben gör att jag får allt gjort förutom det viktiga. Det viktiga är förstås det sista som har med skolan att göra. Jag har tre kapitel kvar på projektledningen innan jag kan få slutföra mitt praktiska projektarbete. Det borde vara en morot i sig, att få plocka ut sin examen, men får jag någonting skrivet? Nej, nej och åter igen nej. Istället svävar jag iväg och planerar hur mitt övriga liv ser ut och vad jag ska göra kommande dagar (då plugg alltid ingår i planerna men alltid utgår av någon konstig anledning). Egentligen förstår jag inte varför eftersom att jag verkligen uppskattar och finner projektledningen otroligt givande. Men trots det så sitter jag alltså i andra tankar och planer. Nyss så skickade jag iväg egendesignade inbjudningskort till vår examensbjudning i sommar istället för att reflektera arbeten. Och just nu exempelvis, nu sitter jag och funderar om den blåa gardenklänningen går ihop med guldiga naglar och om man verkligen kan bära det på den grekiska kolgrillen som vi ska äta på på tisdag. Och nu, nu tänker jag på vart trafikskolan jag och Johan ska utbilda oss på imorgon egentligen ligger. Och nu vad man skulle kunna ha på sig på midsommaren. Ja ni hör ju, det här går inte. Nää nu får jag ta mig i kragen och skriva några rader innan klockan blir midnatt för att då ska jag sova enligt planeringen i mitt huvud. Men först en nattmacka och ett avsnitt Big Bang Theory. Haha, in my ass att någonting kommer att bli skrivet ikväll. 

Jag är så bra på att förtränga verkligehetens måsten, och det mina vänner, det är ingenting positivt. Jag blir så trött på mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar