tisdag 29 januari 2013

Vem blev det, vem blev det?

J lovade att skicka ett sms när de skulle släppa nyheten om Eurovisions programledare igår 11.10, men klockan 11.10 hade det fortfarande inte dykt upp någon sms. Istället smugglade jag upp telefonen på föreläsningen jag satt på och gick ut på Aftonbladet, och vad ser jag? Petra Mede ska leda Eurovision, suck!
När Petra ledde Melodifestivalen så var det mycket missnöje om hennes sätt att hantera Melodifestivalen, det var mycket prat, dålig humor och mycket krystat agerat. Visst så kan man lägga stor vikt på manusförfattarna men kom igen, om någon säger åt mig att spela Allan inför miljoner tittare så känner jag att det mest  naturliga är att ifrågasätta det som man inte känner sig bekväm i eller om det går att lägga om så att man kan relatera till det man agerar. Mede borde ha agerat liknande, känner jag.
Vilket som så hoppas jag att hon lärt sig något av floppen som programledare i Melodifestivalen, 2009 och inte gör ett lika krystat agerande som programledare för Eurovision Songcontest. Hon får ha i åtanke att hon representerar Sverige inför många länder och miljoner tittare!

Petra Mede, ett stort NO för mig. Fast jag ger henne en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar