måndag 21 januari 2013

Jag ser ljuset, Jonathan!

Så var den här. Den sjätte och sista terminen vid Örebro Universitet. Så här efter introduktionen så känns det lugnt men ändå har jag hjärtklappningar för att det är ofantligt mycket arbete framför mig innan jag får min examen. En uppsats på cirka 50 sidor måste produceras, en egen föreläsning måste jag sätta ihop och hålla inför egenhittad publik, samt att tre böcker ska läsas igenom till och med fredag. Det här är bara en liten del av helheten, men jag kommer att klara det! Eller så kommer jag hamna på sjukhuset på grund av stresshjärta. But hey, I'm keep the god work going!
Nu har jag precis intagit medhavd lunch (köttsoppa som J gjort ala Morberg). Vidare så traglar jag mig igenom en av fyra handböcker inför fredagens seminarium, man måste börja i tid. Nästa problem blir att hitta en publik till min föreläsning, den behöver inte vara stor men det ska röra sig om ett företag, en skolklass eller liknande. Någon som vet någon? Jag har inga enorma kontakter här i Örebro trakten, men jag jobbar på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar