fredag 11 januari 2013

Jag hade hellre...

- Jag hade hellre ätit en konservburk med champinjoner än att plugga just nu (champinjoner är det jag tycker är minst gott i matväg).
- Jag hade hellre hållit i en fågel just nu än att plugga (jag har fågelfobi).
- Jag hade hellre storstädat hela lägenheten än att plugga just nu (städa är inte kul).
- Jag hade hellre kollat på paranormal activity ett, två, tre och fyra hellre än att plugga nu (jag tycker dem filmerna är läskiga).

Istället är jag begravd av böcker, anteckningar, föreläsningar och budgetar. Men gör jag min plikt? Nej det gör jag inte, men jag sitter iallafall med allting runt omkring mig, det måste väl ändå räknas som någonting?
   Det är märkligt det här. Ju mer omotiverad man är till att ta tag i studierna, desto mer kan man tänka sig göra allt det där man absolut inte vill. Istället för att ha gjort min plikt ikväll, planerat mitt projektarbete, så har jag istället: tränat, tagit extra lång tid på mig att gjort mat, filosoferat, diskat samt bakat frukostbröd tills imorgon bitti. Sakta men säkert börjar jag inse att det inte kommer bli något planerade av mitt projektarbete ikväll, istället så ska jag inta soffan och kolla på lyxfällan som jag missade igår på grund av träning. Imorgon blir det nog inte mycket planerade heller då ska jag på möte, träna och bio. Jag försöker att intala mig att morgondagens schema är bättre än att ta tag i det här jäkla projektet.

Fuck this shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar