onsdag 23 januari 2013

Är det sant?


Jag är laktosintolerant, min kropp har svårt att ta upp mjölksocker på ett normalt sätt, och idag när jag och J var in på Willys efter gymmet så trodde jag inte mina ögon när jag stod vid laktoshyllan. Där hade de erbjudande på fem stycken Milda Mat för endast 18 kronor, det innebär att vi fick fem till priset av två! Vad är grejen tänker ni. Jo, anledningen till min chock och hysteri är för att laktosprodukter är väldigt mycket dyrare än vanliga mjölkprodukter, exempelvis kan man köpa två liter vanlig mjölk för motsvarande en liter laktosfrimjölk. Det är nästan dubbelt så dyrt. Vi brukar köpa en stor havregrädde på en liter och ha till matlagningen eftersom att en Milda Mat tetra annars går på tio kronor styck!

Jag stod med öppen mun och utbrast högt "är det sant?!" inne vid laktoshyllan på Willys idag, och visst var det sant. Resultatet blev att fem stycken Milda Mat tetror fick följa med i matkassen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar