söndag 19 januari 2014

Det serverades en raggarrulle med klämda räkor!

Vilken söndag jag har haft! Tre timmars tv-spel med Isac i kampen mot att förgöra ringen på morgonen följt av pulkaåkning. Vilka pulkabackar vi åkte i, över tio nedfarter och allt från jättebranta och långa till mer raka och korta. Jag lyckades förstöra två pulkor (två!) i mina försök att bräda alla småkillar i de större hoppen. Det kändes ett tag som att vi hade mer snö i ansiktet än vad det fanns på marken då den for upp i ansiktet när vi åkte! Jisses så blöta vi blev. När vi kom hem så kokade jag upp Sibyllakörv, stekte på kryddat tunnbröd och rörde ihop potatismos för att servera tunnbrödrulle med räksallad till hela familjen. Till efterrätt åt vi päronsplittglass med geléhallon. Tänk vad skönt fabrikat kan vara ibland. Öppna, värm/servera, ät. Simpelt, en smula onyttigt men himla gott! 

Nu ikväll har jag varit iväg och träffat en skådespelarfamilj för en fika och ett "lärakännande". Jag tycker att de var ett himla härligt gäng med fina personligheter, och de verkar tycka likaså om mig för kvällen slutade med en början på en anställning hemma hos dom.
Bättre söndag kommer jag få kämpa för att få! 

Visar IMG_20140119_151909.jpg

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt ställe det ser ut att vara. Bor också i Örebro och undrar vart ni var?

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Vad är det för anställning eller jobb? DU verkar vara en sådan fin människa på alla sätt och vis.

    SvaraRadera
  3. Va mucke snö ni har

    SvaraRadera
  4. Tunnbrödrulle alltså. SÅ gott.

    SvaraRadera