torsdag 22 augusti 2013

Personlig almanacka

Just nu sitter jag och försöker mig på en personlig almanacka. Jag har beställt förut också men det är inte så bara. Får alltid en massa "tänk om tankar" över framsidan. Är det egocentrisk att ha en bild på sin almanacka som är på sig själv? Är det för tjejigt med rosa ränder? Är det barnsligt med prickar? Är det okej att ha en bild på mig Johan på framsidan? 

Nu vet jag att det är min almanacka och ingen annans men ändå. Jag vill inte direkt sitta på möten och bli dömd för min almanacka men å andra sidan så är den just min och inspirerar den mig till glädje och till vad tycker om så blir ju vardagen genast mycket roligare. Eller hur?

Sen tänker jag alltid på vilken storlek är bäst. Sist jag beställde tog jag den minsta eftersom att jag inte gillar för stora. Jag var nöjd med den men eftersom att jag satsar på både studier och jobb i höst så tror jag att den minsta kommer att räcka. Vi får se, suttit i två dagar nu och funderat och "lekt" mig fram olika prototyper (och det gör det också svårare eftersom att man få fler att välja på). 

Min förra hade den här framsidan, vilken jag tyckte var mogen, fin och neutral och sen så gav den mig glädje också: 


Personlig almanacka har just nu nedsatta priser så passa på att beställa ni också.
Ni kan klicka er in här.

1 kommentar: