söndag 2 juni 2013

Det som händer i mitt liv

Imorgon är det dags. Intagningsprov till teaterpedagogprogrammet. Programmet som jag för tre år sedan kom in på men det blev problem med intagning och därmed kunde jag inte gå. Istället hamnade jag på retorikprogrammet året efter, ett program som gav mig mycket kunskap och erfarenheter men år av vantrivsel. Det känns väldigt skönt att de åren nu tagit slut och att jag äntligen kan ta mig till teaterpedagogen som har varit mitt egentliga mål. Jag kom in sist och hoppas att jag kommer in i år också. Det jobbigaste är att inte få vara anonym, att jag känner till lärarna och den student som ska sitta med. Ingenting att göra åt, jag gillar lärarna så det kommer att gå bra. Hoppas att gruppen jag gör intagningsprovet med är ett skönt ja-sägargäng! 

Jag har inte tränat (läs gymmat) på två veckor!! Jag blir smått frustrerad på mig själv men har man ingen motivation så blir det oftast halvdant gjort bara. Istället har jag hållit igång bra med konditionsträningen. Det har blivit många och långa PW varvat med löpträning. Idag höll jag på att dö när vi löpte över fyra kilometer. Var det någon som såg mig springa levande död idag så var det för att djävulen (läs Johan Nyman) tagit mig i sitt grepp! Jag svor, peka finger åt honom och skrek av frustration otaliga gånger under löprundan. Han bara flina och tagga mig ännu mer. Jag ville strypa han sista metrarna när han maxade tempot men så skönt det var efteråt! Han är så fin min man som står ut och hjälper mig nå mitt mål inom träningen!

Jag lovade att avslöja vad jag var på iväg på i torsdagskväll. Jag och Johan var på handledarutbildning för att jag ska få övningsköra med honom. Äntligen är jag på väg mot mitt efterlängtade körkort som jag väntat på att få ta under sex års tid! Alla papper är inskickade till transportstyrelsen, alla kurser och intyg är betalde, synundersökningen gick igenom så nu väntar vi på besked från de till veckan om vi blir godkända eller inte.

Min vardag är ganska stressig just nu. Jag har väldigt mycket skola kvar på väldigt kort tid. Den nionde juni måste allt vara klart och jag har två kapitel kvar i projektledningen. Det känns ändå skönt att efter intagningsprovet imorgon så har jag ingenting planerat (förutom avslutningsmiddagen på tisdag kväll) så att jag kan lägga alla mina vakna timmar på det. I andra hand får träningen komma men känner jag mig rätt så kommer den att bli av iallafall, det är så skönt med konditions och funktionell träning! Även om det är svårt att hålla huvudet ovanför vattenytan så simmar jag på ganska bra. Jag har turen att ha världens finaste som stöttar mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar