lördag 4 maj 2013

Tillfälligt avbrott...

Min telefon har gått sönder. Eller sönder och sönder, det är troligtvis en mjukvara i telefonen som måste uppdateras. Det gör att jag inte har någon telefon och att jag inte kan blogga så ofta som jag vill. Man är ju så mobil med mobilen! Nu gillar jag bättre att blogga via datorn men det blir också tråkigt då jag inte kan bjuda på bilder om hur min vardag ser ut. Jag tycker bilder i en blogg ser mycket trevligare ut. Jag väntar tålmodigt på min telefon men under tiden så kan inläggen komma lite glesare då jag inte alltid har tiden att sitta vid datorn.

Vi klarade vår valborg utan regn. Innan vi åt mat blev det verkligen nattsvart på himlen och det haglade som adrig förr! När vi dock satt utanför slottet så var det uppbehåll och himlen var ljus. Vi köpte godisremmar, bredde ut filtar och njöt av kasen samt studentsångarna. Vi satt på en solbänk längst fram vilket gjorde att kom precis under fyrverkerierna när de firades iväg. Det var som att sitta i Cosmonovas biosalong när fyrverkerierna kom ner emot oss, helt magiskt! Jag har både bilder och film på hela kalaset som jag kommer att dela med mig av så fort jag får tillbaka min telefon!

Igår så var vi på äventyrsbad med min lillebror. Det är helt otroligt vad barnslig man kan bli av rutschkanor, vågor, forsar och undervattensakvarium! Jag tror det är till ens fördel att ha barnasinnet kvar när man har barn. Det gör att man leker med barnet istället för att observera och anamma barnet. Självklart är det viktigt att ha koll på barnen även fast man leker med dem och som vuxen tycker jag att man har det. Barn ska självklart kunna leka själva också utan att någon vuxen ständigt måste vara med men alla barn är olika och det tar olika lång tid för dem att kanske känna sig trygga i sig själva och att de kan leka själva. Det är nog en balansgång det där, där mycket spelar in. Barnets jag och personlighet, föräldrarna, syskonen, miljöer med mera. Alla är olika och klarar sig olika och så måste det också få vara.

Nu ska iväg till gammelbyn Wadköping med min lillebror som har sovit över inatt. Vi ska ta årets första mjukglass. Glasspremiär idag alltså. Har ni tagit er första glass för i vår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar