måndag 25 mars 2013

Maxtester

I made it! Maxtesterna under gårdagen gick bra. Jag fick väga in mig för att få fram muskelmassan, fettprocent, vikt med mera. Vidare fick jag värma upp i tio minuter innan maxtestet i form av benpress kunde genomföras.

Jag fick reda på att jag hade 56 kilo muskler i kroppen vilket betyder att nästan hela jag är muskler. O my! Fettprocenten låg på 14 procent och sen är det skelettet som väger resten av min kroppsvikt. Jag hade ångest över maxtestet eftersom att jag är sådan himla tävlingsmänniska. Jag visste vad den som tagit max låg på och ville så gärna klara det. När testet började fick jag värma upp några gånger med lättare vikt på och sedan lade träningsstudieledaren på allt eftersom. När vikterna låg på över 200kg så orkade jag inte ens få upp plattan men resultatet blev inte så dåligt ändå för min maxgräns i benpress hamnade på otroliga 205kg! Och då är inte plattan som väger mellan 20-45 kg inräknad. Helt otroligt vad stolt jag blev när jag fick reda på hur mycket jag orkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar