söndag 27 januari 2013

Hindersmässan

Igår så var jag, J och svärfar på Hindermässan. Hindersmässan är en äldre tradition här i Örebro där flera dussin knallar står och säljer allt från skyltar, ballonger och tofflor till mössor, godis och hushållsartiklar. Allt finns mellan himmel och jord! Jag letade en röd telefonplånbok men hittade ingen, istället köpte jag en cirka 30 cm lång jornötchokladbit. Jag älskar jornötshjärtan som man kan köpa på olika fik så att jag var i sjunde himmlen när jag kom till det här ståndet! De hade massor av olika chokladsaker, tyvärr har jag ingen bild på allt det goda för att det var så himla kallt för att knäppa kort. När vi ändå var ner på stan så letade jag nya byxor men det är som vanligt, har man långa men och är lite kurvig så är det svårt. Jag hoppas på att kunna ha ett par leopard, alternativt millitärmönstade byxor från Lindex som jag ska försöka hinna ner och prova i veckan. Jag har verkligen brist på brallor i garderoben! Lite lycka hade jag trots allt när jag var på loppisen igår igen. Jag hittade ett par jeans för endast 20 spänn, som hittat!

Jordnötschokladbiten, dock är mer än halva uppäten när bilden togs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar