torsdag 17 januari 2013

Fis Sandra!

Okej då, vi sågs inge mer igår som jag skrev. Men, vi ses nu istället.
Idag var det redovisning av klassens olika projekt, vilka skulle komma att redovisas i projektnamnens ordning. Eftersom att jag har ett teaterprojekt så kom jag sist på listan vilket innebär att det är imorgon som jag får presentera. Det här med att vara laddad inför att få prestera och sedan inse att det är inte vad man tillåts att göra det där och då, det är mindre kul.  Det gör väl ingenting i och för sig, det finns värre i-lands-problem, men när man är inställd på att få någonting gjort och inte får det gjort, det är frustrerande i min mening. Meen, dagen har varit bra ändå.


Nej, det är inte mensfläckar Ni ser. Jag gjorde gelénaglar för två och en halv vecka sedan men de blev väldigt fort förstörda så när ena pekfingernageln gick av under natten så fick de andra sig en omgång av mig. Naglarna gick av ovanligt lätt, det gjorde inte alls ont som jag trodde det skulle göra. Det som är kvar nu är lite gelélager på några naglar men jag jobbar på dem!

Snart tar jag examen vilket innebär att jag behöver ett jobb (vi kommer med största sannolikhet att stanna kvar här i Örebro, ett tag i all fall). Jag har sökt två stycken tjänster och blivit kontaktad av båda för intervjuer, men vi får se. Pengar behövs det i alla fall för att leva, så mycket vet jag.

Nu sitter J och skriker i soffan. Det är fråga Olle på tv:n och det är en tjej som fiser folk i ansiktet. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, inget framtida yrke för mig (även fast jag skulle behöva ett jobb). Nej, fisafolkiansiktetSandra får nog vänta tills jag är helt strandad på inkomstsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar