söndag 13 januari 2013

Dejt.

Precis som ni misstänkte. Jag var på dejt igår med min kära J igår kväll. Det blev en riktig 40-tals dejt med varmkorv med bröd, en promenad hand i hand genom stadens gator och en bio. Vi såg "Gangster Squad", en film som inspireras av verkliga händelser som skett i Los Angeles under 40-talet. Till och med där hade vi 40-talet med oss på vår dejt! Filmen var riktigt, riktigt bra. Jag brukar annars inte uppskatta så mycket "rå" våld som det var i filmen, men den här gick det bra med. Jag vet inte om det var för att Emma Stone bidrog med sin underbara personlighet eller om det var för att Ryan Gosling stensäkert tog död på orättvisan genom sin plikt som polisens gangster att ta tillbaka staden. Vilket som så kände jag mig lugn där på rad 6. Slutscenen fick mig dock att bli nervös vilket jag löste, som alltid när jag blir nervös av film, genom att trycka i mig rice crackers efter rice crackers (starkt naturgodis). När allting löst sig i filmens värld, sluttexterna rullat klart och ridån gått igenom så kom det, illamåendet. Jag lär mig aldrig att stänga snackspåsen istället för att öppna den i såna här sammanhang. Med svullen mage som kompliterades med ett illamående så fick jag bita i det sura äpplet och gå de två kilometerna hem. Fast det gjorde ju ingenting för att jag hade världens bästa sällskap med mig, och en hand som höll i min. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar