måndag 1 juli 2013

En midsommar i bilder

 Jag bjuder på en bildbomb av min midsommarhelg. Lite sent men ändå. Vi firade med hela vår stora härliga familj nere i Skaganäs, strax om Karlsborg vid min morbrors familj sommarställe. Vi åt sillunch vid långbord, hade åttakamp, dansade runt midsommarstången, grillade lax på planka, tände en eldstubbe, spelade lägermusik, barnen uppträdde, vi grillade korv, blev myggbiten och hade kubbturnering. En klassisk svensk midsommar med andra ord. Vi är en modern familj med många underbara människor! Det där med att blod är tjockare än vatten är ingenting för oss, det är människan i sin helhet som avgör. Åtta kampen vann Midsommarblommorna och Leoparderna kom på en hedrande andra plats (morbror och bror som döpt lagen), tipsrundan vann min lillasyster som fick ett pris i slutet av dagen. Det roligaste på hela helgen var grenen stövelkastning då min morbror skulle försöka få iväg sin stövel. Det var allt annat än lyckat men gud så vi andra skrattade, som tur var fick jag lite av det hela på film. Trots att vi var nästan hela familjen så saknade vi mormor och morbror Pola, och jag saknade min Johan som var tvungen att vara hemma för jobb. 










 

  












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar