måndag 1 juli 2013

Usch!

När jag och min storebror blev avsläppta hemma hos honom efter en dag i Stockholm och Gröna Lund så finner vi en hög med gröna larver och två av de hade kläckts! Mitt innanför ytterdörren låg de intill tröskeln. Där låg de och kröp helt upp och ner. Vi letade efter flera men hittade ingenting, verkligen jättemystiskt. Vi förstår fortfarande inte vart de har kommit ifrån. Jag kollar till hans lägenhet nu när han inte är hemma men jag har (tack gode gud) inte stött på någon mer hög med äckliga larver. Jag är inte den som är rädd för insekter och kryp men den där högen larver var riktig snuskig! Både jag och brorsan har kollat upp vad det kan vara och båda har fått fram att det är likmaskar?! När vi pratade i telefon och kom fram till det så åkte jag iväg till lägenheten för att kolla om det fanns något dött djur i hans förråd som är intill ytterdörren men hittade ingenting. Det här är verkligen skumt. Min teori är att det har kommit in något frö eller dylikt genom fönsterspringan och så har det legat i värmen och vuxit till sig att bli maskar. Vad tror ni, är det här likmaskar och hur kan de ha kommit in? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar