tisdag 23 april 2013

Bomb, inga måsten och en massa Elin

Så har hon åkt hem. En helg gick fortare än vad jag kunde tro. Vilket som så har den varit hur bra som helst! Vi har inte haft någonting planerat mer än att gå på Johans klassfest i lördagskväll.
Det är så skönt att umgås med Elin för att man behöver inte göra en massa saker eller att ha en massa saker planerade för att det ska kännas att man umgås. Det räcker med att vi gör något så banalt som att tar en powernap, går en promenad i tystnad eller bara vara så känner man hur man riktigt har umgåtts och hur mycket man uppskattar varandra. Vi har en vänskap som är få förunnad.
Vi hämtade henne i fredagskväll på stationen. Under lördagen så tog vi oss en promenad förbi Wadköping där vi kollade in gamla skolmuseet, hälsade på hemma hos Kronblom och handlade karra hos godishandlar'n i gamla karamellboden. Det var synd att inte glassbaren öppnat. Jag hade mer än gärna avnjutit en glassmeny i vårsolen i det bästa av sällskap som finns. Vidare så tog vi oss en shoppingrunda samt firade Elin under kvällen innan vi begav oss till Johans klassfest. Vi bjöd Elin på enchiladas med hemmagjord dressing samt sallad. Jag gjorde Elins vegetariska med kärlek men det räckte inte för trots det så blev de brända och knapriga. Typiskt! I söndags så visade vi Elin universitetet och campus samt köpte oss pizza innan hennes tåg gick tillbaka till Stockholm.

Jag bjuder på en bildbomb från helgen här nere.
P.s jag har sett att en massa kommentarer börjat hitta hit, vad roligt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar