onsdag 24 april 2013

Fasta, hockey och studier


Telefonärenden, check! Photoshop, check! H&M, check! Träna, check! Men sen då? Åå, det blev inte alls så mycket gjort som jag hoppats på idag. Det värsta är att studierna blir drabbade av min axelskada. Det moler fruktansvärt mycket när jag sitter vid datorn. Jag behöver fixa undan projektledningstentan del 2 och 3 men har skjutit på det hela veckan på grund av att jag känt av smärtan i axeln.  Tråkigt men sant. Imorgon får jag bita mig i kinden och ställa klockan extra tidigt för att få undan del 2 iallafall. 

Imorgon kväll är det dags för teater igen och vi ska repa in det sista inför nästa veckas lilla föreställning. Jag har fått rollen Bellman. En ung kille som lever i förtryck av sin pappa och hans mamma är livrädd för pappan vilket gör att hon inte är mycket att förlita sig på. Bellman är rädd för verkligheten och den bistra sanningen att hans liv är en enda röra. Vem är han och vem låter folk honom att vara? Att spela Bellman känns spännande men även tufft. Vi har vänt på det "normala" och har två manliga föräldrar som agerar "mamma" och "pappa" och en tjej (jag) som spelar sonen. Imorgon kommer vi att få till det sista inför nästa veckas premiär. 

Vi har börjat med periodisk fasta här hemma för att maxa resultat in i det sista till sommaren. Periodisk fasta här hemma innebär att man äter proteinrika måltider mellan 12.00 fram till 20.00. Innan vi lägger oss så äter vi kvarg, keso eller liknande som är långsamma proteiner. Det hjälper kroppen under natten att återhämta sig och bygga musklerna samt motverkar de stresshormoner vi har. Vill ni läsa mer om fördelar så kan ni göra det här eller här. 

Nu är det dags för kvällsfikat som jag ska hinna få i mig innan kvällens hockeymatch på TV4. Efter det så är det repliker som ska övas in för hela slanten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar