tisdag 12 februari 2013

Godmorgon

Jag sitter fortfarande i morgonrocken i väntan på att förtära en semla, det är ju fettistisdag idag! Vid lunch ska jag iväg till en andra behandling hos Mark Hesse som ska behandla min kropp mot att få må bättre. Jag ska berätta mer vad han gör senare.

Jag har precis tagit del av en helt fantastisk kärlekshistoria på tv. Det handlade om hur en indisk kastlös ung man fick en spådom av sin far om att träffa kärleken. Hans framtida kärlek skulle komma från ett annat land, äga en djungel och vara född i oxens tecken. När han satt och tecknade i New Deli så kom en ung svensk kvinna förbi och ville bli avmålad. Han ställde då tre frågor: äger du en djungel, är du född i oxens tecken och vill du gifta dig med mig. Hon svarade ja på alla och idag 30 år senare är det fortfarande ett gift par, bosatta i Borås och har två barn. En helt otrolig kärlekshistoria som bevisar att så länge förståelse finns för varandra så är ingenting omöjligt.

Min egen kärlekshistoria började när jag var fjorton år. Jag såg han i hans röda Ralph Lauren badshorts på det lokala stadsbadet. Jag tänkte på han ofta och blev mer och mer intresserad av honom för varje gång jag tänkte på han. Johan var då sexton år men han hade redan flickvän, trots det så tog jag kontakt ändå. För att göra en lång historia kort: det tog slut mellan dem och när jag var sjutton år så blev det vi, och nu idag är vi inne på vårt femte år. Han är min bästa vän, gud vad jag är tokig i honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar