tisdag 12 februari 2013

Den där Mark

Precis som rubriken lyder; den där Mark. Idag har jag varit iväg på mitt andra besök hos Anderson Chiropractic. Det är en klinik som har ett samarbete med Örebro landsting och kliniken fokuserar på att behandla smärta. Jag fick reda på kliniken genom google, egentligen sökte jag en naprapat för att få hjälp med min nacke som var stel och låst. Jag var skeptisk till Anderson Chiropractic innan jag varit på min första behandling eftersom att de inte var en naprapatklinik men jag beställde ändå tid hos de på grund av att de var billigast. De har studentpris på 300:-/behandlingen men första besöket kostar 350:- och då diagnoseras man och ser över vad det är som är fel i kroppen. Vid mitt första besök så hittade Mark elva stycken punkter som gjorde min kropp svag, fötterna, låren, svanskotan, kortryggen, bröstryggen, ögat, nacken med mera. För att få mitt öga att hitta tillbaka till full rörlighet så fick jag andas in några gånger och då hade Mark sitt finger inne i min mun och tryckte upp mot gommen och när jag andades ut så drog han i mina tänder. Detta upprepades i ungefär tre andetag och sedan var min rörlighet tillbaka i ögat. Efter första besöket så vann Anderson Chiropractic mig direkt! Inte för att de utövar mirakel direkt eller för att de är billigast utan de vann mig på grund av den kompetens som Mark bär på inom sitt område, hans patientkontakt och att hans passion för att hjälpa andra människor. Sen att kliniken har en harmoniskt miljö och att deras receptionist alltid är vänlig är bara ett plus!

Idag var mitt andra besök hos Mark och från min behandling i fredags så har min nacke återgått till full rörlighet samt är smärtan/spänningarna i nacke och axlar borta. Sen i fredags har mina elva svaga punkter gått ner till tre. Idag fokuserade han på att jobba upp min styrka i mitt vänster lår samt korsryggen (Mark lärde mig att det mesta som sker i kroppen, huvudvärk, smärta i rygg och fötter med mera ofta utgår från låsningar i korsryggen). Han låste även upp mitt högra skulderblandsparti som jag har haft problem med sen min allvarliga skidolycka 2001. Just det sistnämnda, att han låste upp mitt skulderblad går inte att beskriva hur mycket det gjorde för min kropp. Från att sjukvården har sagt till mig att det är en smärta jag alltid kommer att få leva med på grund av skidolyckan till att träffa Mark som omgående ser att min kropp bär på en smärta, lokaliserar den och låser upp den är för bra för att vara sann! Vidare visade han även hur någon kan trycka på mig och på vilket sätt för att lindra om smärtan skulle dyka upp till vardags.

Vill ni läsa mer om Anderson Chiropractor eller Mark så kan ni kika in här. Sen kan jag verkligen rekommendera ett besök personligen hos Mark. Jag har bara gått på två behandlingar men aldrig förr har min kropp känns så fri, lätt och smärtfri. Lycka när den är som bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar