tisdag 5 februari 2013

Det är stressen som styr...

Jag försöker att organisera så mycket som det går. Min almanacka är väl använd med tipexmarkeringar, överklottrande och märkespennor i olika färger som talar om vad som gäller och när. Puh! Jag läser tre kurser parallelt. retorik C (30hp), coachande ledarskap (15hp) och teater (7,5hp). Det är visserligen bara retorikkursen som är på heltid men de andra två kurserna kräver också tid och stort engagemang. Retoriken är det som tar störst tid, just nu är det fokus på:

- Grupparbete - anpassad förklaring + redovisning på 45 minuter
- Extern föreläsning som ska förberedas och hållas
- Flertalet litteraturseminarier
- Reflektion och analys i form av en portfolio
- C-uppsats

Men jag behöver även lägga fokus på uppgifter från de andra två kurserna samtidigt. Det är tur att teatern ligger mig så varmt om hjärtat att jag ser det mer som att få utöva min passion, grotta ner mig i teaterns filosofi och hela dess underbara värld! Jag har teatermaskerna ständigt runt min hals och, det kan låta konstigt, men de ger mig kraft och påminner mig om att allt slit kommer vara värd belöningen - att få jobba med det jag vill. Även om jag inte når dit direkt när jag är färdig examinerad så kommer jag att nå dit på något sätt ändå! Utöver studierna så har jag mig själv och mina andra intressen att ta hand om: träningen, hockey, familjen och kärleken. Jag lyckas ganska bra, men det är kämpigt. All tid i soffan med J eller allt annat roligt vi hittar på, samt träningen, är nödvändigt för att bli tankad med egoboost att orka fortsätta med studierna.

Min fullspäckade kalender
(den är suddig eftersom att innehållet är min vardag). 
I övrigt så ska allt det där vardagliga hinnas med också, städning, matlagning, att handla och så har jag planer på att starta eget företag som jag går och får vägledning i nu. Det är någonting jag ser framemot och jag hoppas att vi ska få ihop ett lyckat koncept. Nästa steg är att bygga en hemsida, Elin känner du att du har kompetens för det? Jag kan bjuda på middag med efterrätt som tack för hjälpen!

Stress är något återkommande i min vardag. Jag behöver få till det där tänkandet att vara i nuet och ge det tid. Jag jobbar på det och det går väl sådär hitills. Men jag är glad ändå!



Och just ja, jag fick ju ett brev från en teaterskola i Stockholm. Jag har anmält intresse och skickat in en text, andra steget är att skolan hör av sig och kallas adepter som de anser att de vill utbilda. Och vet ni, jag fick en auditionstid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar