torsdag 28 november 2013

Männen i mitt liv!

Tidigare har jag fått kommentarer om vad jag tycker om för typ av man inom musik, tv-program och film och varför. Johan är den bästa mannen i mitt liv men det finns andra som har förmågan att påverka mig på deras sätt. På frågan om vilken typ av man så finns inte ett svar på den frågan utan närmare bestämt hela sju stycken, så ikväll har jag gjort Er den äran att få ta del av männen i mitt liv om hur, när och varför. Kort och gott, här får ni, i mellanstadieanda, min killista;

Musik:
Det är ju Adele som har hela mitt musikhjärta men ska man tänka motsatt kön så ligger Erik Hassle och Bruno Mars i topp!  De kan konsten att beröra mig med sina ord i deras sång. De absolut bästa sångerna är Erik Hassles låt "Stay" samt Bruno Mars "Catch a grenade for you" och "When I was your man". Även Peter Jöback ligger mig varmt om hjärtat då hans röst bokstavligt kan smälta mig.


TV:
Av alla jäkla program så har Paradise Hotell fångat min uppmärksamhet (för mycket fritid gör att jag slukar tv-program), och nu är jag fast. Jag fick syn på en 29 årig Stockholmsgrabb vid namn Niklas Örn. Han verkar ha hjärtat på rätta stället och humorn som sin bästa vän. Han är anledningen till att jag nu följer den mindre charmiga tv-serien slaviskt. Hoppas det blir han som vinner! 


Film:
Inte helt otippat så hamnar Matthew Le Gubler högst i topp, tätt följt av Michael Nyqvist och min tonårscrush Adam Brody! Hos Matthew och Adam är det främst utseendet i kombination med deras agerande som gör att jag gillar dom. Jag älskar Matthews karaktär "Spencer Reid" i serien Criminal Minds, ibland kan jag komma på mig själv med att jag är lite hobbykär i den karaktären. Michael har jag alltid gillat men varför vet jag inte, det är väl lite som med Peter Jöback, Michael har konsten att smälta mig.