fredag 5 juli 2013

Den där Astrid Lindgren

Veckan har svept förbi. Jag har varit närvarande på jobbet men hemma har jag låtit känslorna ta över. Jag är så tacksam för att jag har en sån bra man i mitt liv och jag är tacksam att Linnis och Martin vill hitta på saker så att jag får känna glädje. I helgen jobbar jag, sammanlagt tjugo långa timmar på två dagar. Ibland undrar jag hur jag ska orka med alla intensiva timmar men när jag väl är där så släpper allt det och jag uppskattar det jag faktiskt har fått förtroende att jobba med. När känslorna tar över så är det skönt att skapa text av känslorna. Jag har länge haft en vision av att få publicera alster eller barnböcker som bygger på känslor som inte alltid är så omtalat hos barn för att de anses inte ska bli utsatta för dem. Som döden exempelvis. Döden är faktiskt en naturlig gång och borde presenteras för barn istället för en massa hysh hysh. Barn är lika dödliga som vuxna och de kan faktiskt möta döden tidigare än vuxna, så vad är det då för fel att ha presenterat (på ett fint sätt naturligtvis) döden för dem? Astrid Lindgren lyckades ju och det blev en succé. Fler människor borde vara som Astrid, våghalsig, ödmjuk och helt fantastisk!


Jag arbetar just nu med en ny internetsida, en ny blogg som kommer att ha en annan inriktning än livsstil. Även om jag njuter av livsstilskänslan så har jag fått nya ideér och tankar som jag vill försöka göra någonting av. Det enda rätta att göra är att skapa någonting så att man kan arbeta med det. Trots att jag kommer att skapa en annan sida så kommer den här bloggen finnas kvar. Det här namnet delas redan med så många andra och det vill jag fortsätta att göra. 

Kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar