lördag 27 april 2013

Skynda fynda på loppis och bloppis!

Nu är jag en nöjd tjej! Idag har jag om min underbara lillasyster stått på loppis tillsammans med mormor. Jag har försökt att dragit in pengar till sommarhyran och syrran har övat på försäljning. Jag sålde bort mycket som bara legat och skräpat i källaren men långt ifrån så mycket som jag hoppats på. Det var första gången jag provade på att stå på Loppis för Alla och det var ingen succé. Det som drog ner resultatet var att arrangörerna tillät utställare att plocka ihop när de ville istället för att ha en regel där alla ska stå till 15.00 då loppiset stänger, samt att toaletterna var riktigt ofräscha!
Tidigare har jag och mormor brukat stått på Golfhallen här i Örebro och där brukar det gå riktigt bra. Tyvärr har de börjat med inträde för köparna vilket gör att jag tror att de inte säljer lika bra som innan, därför valde jag att vi skulle stå på Loppis för Alla. Jag kanske kan ge loppiset en ny chans men just nu känner jag att det var onödig tid att lägga den tiden det tog på att sälja.

Jag är ändå glad. Jag gick över plus och jag fyndade massor! Ja precis, fyndade. Jag fick nämligen ett par nya jeans av mamma som hon köpte för 20:-, jag bytte till mig en retro såssnipa mot ett par boots som jag hade med till försäljning, djuptallrikarna fyndade jag av mig själv då jag glömt att de legat i källaren. De är riktigt fina och mysiga. Jag fick ärva de av farfar vid hans bortgång och nu står de tillsammans med de gröna glasen, som jag också fick ärva av honom, i köksskåpet. 

Vidare så hittade jag en ljusstake i glas som går i turkos och grönt, fem småa ljuslyktor och en större, två plåtburkar, ett par skor till Johan, en bok, två sällskapsspel, samt tre tröjor för hela noll kronor. Gratis är gott som det brukar heta. När loppiset stänger är det många som lämnar saker som man får om man vill, så jag passade på att fynda lite.

Nu ska jag försöka hinna att få ut kläder på nätet till försäljning för att försöka få in mer pengar.

Det tar sin lilla tid att få allting fotat, sorterat i datorn med tillhörande text och sedan publicera annonserna/auktionerna men samtidigt är det ett intresse så det är roligt. Bloppis i all ära!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. ♥



Mina fynd:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar