onsdag 20 februari 2013

Och doktorn sade, inga apor i sängen får vare.

Hemkommen från Dr. Adam och han konstaterade att min tumnagel såg ut att läka fint. Han kollade även in mina höfter, det slutgiltiga var smärtstillande och en remiss till Mark Hesse, min kiropraktor, det betyder att jag nu slipper att betala 300:- vid varje behandling. Jippie! Jag rådfrågade även Dr. Adam om mina ögon som rinner varje gång jag är utomhus och ibland även inomhus. Jag har tidigare haft eksemsalva att smörja huden under ögonen med eftersom att den blir irriterad av tårarna som produceras hela tiden, vidare så har jag provat att tillsätta vätska i ögonen under en längre tid för att se om det kan ge någon effekt. Det har inte varit Adam som haft hand om mitt "ögonärende" tidigare utan landstinget i Hälsingland, Adam kunde dock efter en noggrannare undersökning konstatera att jag bär på en ögoninfektion (alltså inte ögoninflammation som smittar, utan infektion) som kräver en antibiotikakur eftersom att det är det enda sättet att ta kål på eländet. Äntligen så har jag fått riktig hjälp med mitt ögonbesvär, dubbel jippie alltså! Blir det dock inte bättre med ögonen så ska jag få remiss till ögon här på universitetssjukhuset så ska de råda bot på det. Jag har tidigare haft cystor i ögonen som jag fått opererat bort ett par gånger, detta kan ha gjort att ögonen infekteras till det som det är idag. Nu håller jag tummarna för att den här kuren är det som behövs! 


Nu har jag myst ner mig i mina fancy turkosa mjukisbrallor. Johan håller på med en av mina favoriträtter - choritzogryta. Nyttigt och gott! Han är fin han, min man, fixar och donar så att man ska må bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar